Min DisneyLand Semester! Vecka 2 - Den sista veckan

 
Hej alla fantastiska läsare! 
 
Nu kommer äntligen den siata veckan av min Disneyworld resa. Sen om ni vill så kan jag skriva om hur det var i London. Men här kommer den sista veckan av Disney World.
 
Dag 8
 
Den här dagen började med frukost som vanligt och eftersom vi blev lite senare idag så hann vi träffa Rafiki. Han var jätte rolig och gullig, han hoppade runt och var som i filmen Lejonkungen. Men sen efter det begav vi oss till  Magic Kingdom och vi gick till Cinderellas Castle. Vi hade gått förbi där några gånger och nu stannade vi och tittade lite till. Det var så häftigt och stort. Vi gick sen iväg för att åka lite attraktioner och träffa karaktärer. Vi träffade Alice och Mad Hatter, dom var jätte snälla och roliga. Jag minns tyvärr inte vad vi sa men det var mycket om te och Wonderland. Vi blev också inbjudna till Mad Hatters tea party någon gång också om jag minns rätt :) Eftersom det var 6 månader sen nu som vi var där.
 
Efter lunch så gick vi för att träffa Aurora, hon var gullig och jag grattade henne på 50 års dagen, eftersom hon fyllde 50 år och hon tackade och sa även att hon var trött. Det var alltid lika roligt träffa prinsessorna för älskar Disney Prinsessorna. Sen blev det mer attraktioner men vi träffade inte fler karaktärer tyvärr. Men vi hade det väldigt roligt iallafall. Vi shoppade små saker också innan vi åt middag på Pirates resturangen. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och jag var på hotellrummet tills jag somnade. 
 
Dag 9
 
Dagen började som tidigare med frukost och sånt där innan vi åkte till Magic Kingdom igen och det var ganska lång kö till många mötesplatser men vi gick till Anna och Elsa och eftersom vi hade snabbpass så gick det lite fortare. Dom mindes oss från dagen innan och det var jätte roligt att få träffa dom igen. Fick ta kort tillsammans med dom och det var jätte häftigt speciellt eftersom jag älskar Frozen. Sen hände det tyvärr inte så mycket mer. 
 
Det blev ganska mycket samma sak som igår, attraktioner och shopping. Jag minns tyvärr inte mer av dag 9 men hoppas det är okej ändå :)
 
Dag 10
 
Dagen började som tidigare dagar och vi gjorde först en snabbis till Magic Kingdom och hann precis träffa Snövit. Hon var fantastisk och jätte gullig, Vissa tycker hennes röst är väldigt jobbig men det var inget jag tänkte på, tycker bara hon var jätte gullig och snäll. Precis som man tänkte att hon skulle vara var hon. Vi åkte sen till Epcot och gick till dom olika världsdelarna och vi träffade också Askungen igen och det var jätte kul som vanligt. Minns tyvärr inte vad vi pratade om men det var ändå väldigt roligt. Jag minns tyvärr inte resten heller. 
 
Jag minns inte dom två sista dagarna tyvärr så kan inte skriva om det men ska skriva om det jag minns av dom två sista dagarna :)
 
Vi åkte till ett annat Hot Topic och jag shoppade lite till och vi hade det bara roligt men det var ju också sorgligt för vi skulle ju åka hem ganska snart. Men den sista dagen så stannade vi till det var dags för Celebrate the magic showen vid askungens slott. Det var helt magiskt, det spelades upp filmklipp och musik på slottet och sen blev det fyrverkerier. Det var verkligen helt underbart. Det var som att vara med om magi på riktigt. Men sen var det tillbaka till hotellet och upp tidigt nästa dag och åka hem till Sverige. 
 
Jag älskade verkligen att vara där och är så otroligt glad att jag ska få åka dit igen i sommar! För alla som älskar DIsney borde åka dit för det är verkligen helt magiskt! Och det finns ingen som dömmer dig för att du går med musse öron eller har Disney kläder det är bara helt fantastiskt! 
 
Och det jag köpte där nere var detta :
 
Disney Land
 
Stor Simba gosedjur
Stor Nala gosedjur
Mellan stor Olaf och Sven Gosedjur
Anna och Elsa juice glas
Pumba gosejdurskudde
Elsa sko julgransprydnad
Mimmi öron
Anna och Elsa dockor
 
Saker jag köpte i Harry Potter World
 
Ravenclaw halsduk
Hufflepuff kappa
Hufflepuff hårband
Hufflepuff slips
Hermione Granger trollstav
Chokladgroda
Bertie boots bönor i alla smaker
Pumpa juice
 
Saker jag köpte på HOT TOPIC
 
Lejonkungen linne
Trassel väska
Lejonkungen och Frost strumpor
Trassel långärmad tröja
Skönheten och Odjuret glasbild linne
Alice i underlandet jeans shorts
Lilla sjöjungfrun jeans shorts
Frost glasbild linne
Trassel linne
Lilla sjöjungfrun månen linne
Elsa linne
Lilla sjöjungfrun bikini
Frost iphone skal
Lejonkungen underkläder
Skönheten och Odjuret klänning
Lejonkungen linne
Mulan pyjamas
Skönheten och Odjuret långärmad tröja
Lejonkungen klänning
Batman linne
Batman navel piercing x2
Trassel långärmad tröja
Batman bikini
Batman scarf
Lilla sjöjungfrun sängkläder och överkast
Lady och Luffsen linne
Aladdin långärmad tröja
Batman strumpor
Trassel klänning
 
Wet ’S’eal shopping
 
Elsa Let it go linne
Simba iphone telefon skal
Blunder crop top
Simba Croptop
Nala och Simba linne
Jasmine och Ariel mys shorts
Lejonkungen mössa
Hyenorna crop top
Svart/vit randig crop top
Simba iphone skal
One Direction nattlinne
Ariel linne
Jasmine keps
Lejonkungen kjol
 
Jag köpte som sagt väldigt väldigt mycket men allt jag handlade köpte jag för sparade pengar och pengar jag fått i student present. Men det var verkligen så att man kunde inte låta bli att handla, men ett tips är att handla utanför Disney istället för i parken är allt otroligt dyrt. Jo, sen handlade vi på target och Walmart men det var mest väldigt godis och 1D saker :) Men det här var min Disney world resa och kommer garanterat skriva nästa gång också :D
 
Kramar Natalie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback