We are Beautiful - Kapitel 19

I verkligheten -Erics Perspektiv
 
- Eric! Nej! Eric! Nej! skrek Ellen och satte sig spikrakt upp i sängen
- Gumman, vad är det? Du drömde bara en mardröm sa jag och satte mig upp brevid henne
- Va...? Varför....vad händer? Vad gör jag här?.......

    
 
Erics Perspektiv
 
- Va?...vad är det som har hänt? sa Ellen trött och såg på mig
- Du måste haft en mardröm för du skrek sa jag och såg på Ellen
- Jag minns inte riktigt men det är borta nu. Förlåt att jag väckte dig sa Ellen och såg på mig
- Det är okej gumman. Kan du sova nu? sa jag oroligt
 
Ellen nickade och vi gav varandra en sista kyss innan hon la sig ner igen och somnade om. Jag la min arm runt hennes midja och gav henne en puss på axeln. Jag var lite orolig för att hon drömt om mig, när hon skrek mitt namn. Men det kanske bara var något konstig dröm helt enkelt. Jag la mig till rätta och somnade jag också.
 
Nästa dag - Ellen åker till James - Ellens Perspektiv
 
Efter drömmen som jag haft med Eric och James så förstod jag att det inte kunde fortsätta såhär, eller det förstod jag innan också men om det som hände i drömmen också händer i verkligheten så kommer jag bryta ihop. Så nu var det dags att prata med James och förhoppningsvis ska han förstå. Jag knackade på dörren och tog ett djupt andetag innan dörren öppnades och James log stort mot mig. 

- Hej gumman. Hade vi bestämt någonting? sa James och såg på mig
- Nej, inte egentligen men jag behöver prata med dig om en sak sa jag
- Okej, men kom in sa James och släppte in mig 

Jag tog av mig skorna och hängde upp jackan. Vi gick in till hans kök och jag satte mig på en av barstolarna som fanns vid köksön och jag visste inte hur jag skulle säga det här till honom. 

- Vad var det du ville prata om? sa James och log mot mig
- Jo, jag berättade ju att jag hade en plåtning med Eric igår sa jag
- Mm...är det något problem där? sa James oroligt
- Nej, absolut inte. Det var bara att vi bråkade men sen sa han att han älskar mig sa jag och svalde hårt

- Stackars kille, kan inte vara lätt att vara kär och det inte är besvarat. Men varför luktar du herrparfym? sa James och såg med förvånad blick på mig
- Det är Erics parfym, jag älskar honom också. Jag sov hos honom i natt det är därför sa jag och kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder
- Såklart du gör, så vad var jag då? Ett supsitut för Eric eller? sa James sårat
- Det får du inte tro, jag tycker jätte mycket om dig men med Eric, det är något helt annat sa jag

- Så det var det här du tänkte berätta för mig igår eller hur? sa James
- Ja,men jag kunde inte. Förlåt sa jag ledsamt
- Gå härifrån Ellen, jag vill inte se dig mer sa James
- Snälla, vi kan inte skiljas åt såhär sa jag och gick fram till James

- Men hör du dåligt? Gå härifrån! Jag vill inte se dig mer sa James och knuffade undan mig
- Jag hoppas att vi en dag kan bli vänner sa jag och gick ut till hallen

Jag tog på mig skorna och jackan igen innan jag gick ut genom dörren. Det sved inom mig nu när jag sårat James för det var det sista jag ville göra. Men nu var det redan gjort. Jag gick mot bussen när min mobil började ringa. Jag såg på displayen och det såg ut som ett utländskt telefon nummer. 

- Ja, det är Ellen sa jag och gick vidare mot bussen
- Yes, Well hello. My name is Ralph and i just wanted to tell you that you got the job if you still want it sa mannen
- What job? sa jag och försökte tänka
- The job as a lifeguard at our hotel, or clubhouse sa Ralph

- Oh, i forgot that i had send you that. But of course i want it sa jag
- Great, then i will call you later and give you the details. sa Ralph
- That sounds good, Thank you sa jag och la sen på

Det hade jag totalt glömt bort. För några veckor sen så skickade jag in ett mejl till ett hotell eller clubhus i Barcelona där jag sökte jobbet som badvakt. Jag behövde extra pengarna. Jag hade inte träffat Eric när jag sökte och jag vill ju såklart fortfarande ha det. Modelljobben är inte så många och jag jobbar extra på Kicks så jag kommer ta det här, och det är bara för 2 månader. Det är ju inte långt, eller?

Lite senare hemma hos Eric - Erics Perspektiv

Ellen hade precis kommit hit och jag hade dragit ner henne över mig i sängen och vi skrattade bara. Även fast vi just träffats i morse så hade jag saknat henne så otroligt mycket. Hon betyder allt för mig verkligen. Jag gav henne en kyss och strök sen undan en hårslinga från hennes ansikte och hon satte sig upp bredvid mig. Jag satte mig halvt upp och lutade mig på armen när jag såg henne.

- Jo, det är någonting jag måste berätta sa Ellen
- Okej, du ska inte göra slut igen va? sa jag nervöst
- Självklart inte. Men det är något helt annat sa Ellen

Knack knack knack

- Vänta här, jag kommer sa jag och hoppade upp ur sängen

Jag skyndade mig till dörren och öppnade och där stod Ellens vän, Jenny. Jag kände igen henne från grillfesten och hon gick bara rakt in i lägenheten. 

- Är Ellen också här? sa Jenny
- Ja, jag är här, men vad gör du här? sa Ellen och kom ut från sovrummet
- Jag tänkte bjuda er till min fest. Jag ska ha en liten inflyttningsfest. Jag har fått en ny lägenheten sa Jenny och log
- Så du fick lägenheten? Det är ju fantastiskt sa Ellen och kramade om henne

- Ja, så jag hoppades ni ville komma. Det är om 2 veckor ungefär. Och alla kommer. Jag bjöd James också. Hoppas det är okej sa Jenny
- Ja, för mig är det okej, vad säger du Ellen? sa jag
- Det går bra, men grattis igen sa Ellen och log
- Men då kommer ni alltså? sa Jenny

- Vi kommer garanterat sa jag och gick fram mot Ellen
- Självklart, räkna med oss sa Ellen och log blygt 
- Bra, då ses vi där. Och du Grattis till dig förresten. Jag hörde om jobbet sa Jenny och log mot Ellen
- Vad för jobb? Vad snackar ni om? sa jag och såg förvånat på Ellen

- Förlåt, jag ska gå. Men vi ses på festen sa Jenny och skyndade sig ut från lägenheten
- Jag skulle berätta det precis innan Jenny kom sa Ellen
- Berätta vadå? sa jag 
- För länge sen, innan vi träffades så sökte jag jobb i Barcelona och jag fick det. Det är 2 månader och jag behöver det verkligen sa Ellen

- Vänta lite....du ska jobba i Barcelona i 2 månader? sa jag förvånat
- Ja, jag jobbar extra på Kicks och lite modelljobb. Det här är ett jobb jag behöver också. Annars kanske jag måste flytta tillbaka till mina föräldrar sa Ellen
- Så, vad hade du tänkt skulle hända med oss i 2 månader? Kan du svara mig på det............

Detta är kapitel 19 av We Are Beautiful. Förlåt att det blev så kort, men jag hade tänkt göra det längre men kände en stor press på att få upp det att det fick bli kortare. Men kapitel 20 som kommer tidigast idag(tisdag) och senast onsdag kommer bli längre :) Och då kommer ni bla. Få veta vad Ellen svarar? Hur blir festen och vad händer där? Hur blir det med Ellens nya jobb? Kommer förhållandet hålla? Och vad är det egentligen för överraskning Eric planerar? Det och mycket mycket mycket mycket mer kommer ni få veta i kapitel 20 som kommer tidigast idag(tisdag) och senast onsdag :)

TUUUSEN tusen tusen tuuuuusen miljoners miljarders triljarders tack för allt ett fantastiska stöd och fina vackra och underbara kommentarer! Jag är så otroligt glad och tacksam att jag har alla er och det är ni som gör det möjligt för mig att ha bloggen! Utan er skulle den aldrig finnas!! Tack! Ni är dom bästa som finns!!!
 
Love you all! Älskar er alla av hela mitt hjärta!! Elsker Er!!!! 💕💕💕❤️❤️❤️

Kommentarer
Nadja säger:

Bra!

2014-09-23 | 22:55:25
gabriella neuman säger:

hej natalie jag heter gabriella neuman kankse vet vem jag är för jag följer dig på insta och jag ville bara säga att jag gillar din blogg och storie det är underbart det är grymt bra hoppas att du bli glad kram gabriella

2014-11-02 | 18:15:35
Bloggadress: http://saadestorie.blogg.se
gabriella neuman säger:

hej natalie jag heter gabriella neuman du kankse vet vem jag är ja följer dig på insta jag ville bara säga att jag gillar blogg jätte mycket och storie i bloggen jätte bra gjort kram gabriella neuman

2014-11-02 | 18:17:32
Bloggadress: http://saadestorie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback