We are Beautiful - Kapitel 17

Jag vände mig och såg mot vindskyddet och när jag såg honom sitta där så kändes det bara som att jag ville sjunka genom marken. Jag orkade inte det här just nu....varför varför var han här.......

     
 
Ellens Perspektiv
 
Jag såg honom sitta där vid vindskyddet och jag visste inte vad jag skulle känna överhuvudtaget. Jenny tittade på mig och jag nickade och vi gick iväg en liten bit från dom andra. 
 
- Vad gör han här? sa jag
- Han måste kommit med Alex och dom. Förlåt, jag visste faktiskt inte att dom kände varandra sa Jenny
- Jag kan inte stanna här nu, jag måste gå sa jag och såg allvarligt på Jenny
- Du kan inte mena allvar, du kan inte gå nu sa Jenny
 
- Men om jag stannar så kommer det bara bli otrevligt för alla sa jag
- Ellen, se på mig. Du måste göra det bästa av situationen. Okej? sa Jenny
- Okej, men kom ihåg att det var du som fick mig att stanna här sa jag

Jenny nickade och vi gick tillbaka till dom andra. Jag kände Erics blickar mot mig men jag undvek dom hela tiden. Jag gick till James och stod och pratade med honom hela tiden och försökte sluta tänka på att Eric var där över huvudtaget. Om det ändå bara hade fungerat.....

Erics Perspektiv

Vad gör jag här egentligen? Ellen ser inte änns på mig och hon står bara och snackar med en annan kille. Jag satt med några andra och jag reste mig sen upp och gick bort mot Alex. 

- Du, jag sticker nu sa jag
- Va? Varför då? sa Alex förvånat
- Är inte det ganska uppenbart? sa jag och såg mot Ellen och James
- Ska du verkligen låta dom förstöra din kväll? sa Alex

- Du förstår inte, jag älskar henne, jag älskar henne så att det gör ont i bröstet. Förstår du hur det känns att vara utan henne då? sa jag ledsamt
- Nej, jag kan inte förstå det. Men försök att prata med henne sa Alex
- Och säga vadå? sa jag och såg igen på Ellen men när hon tittade på mig så vände jag bort blicken
- Det du sa till mig just nu sa Alex 

- Det hjälper inte. Hon vill inte vara tillsammans med mig och det får jag bara acceptera helt enkelt sa jag
- Jag tycker ändå du borde prata med henne. Ni var väldigt söta ihop så ge inte upp nu sa Alex och la sin hand på min axel innan han gick iväg

Jag stod kvar och tänkte en liten stund. Det började mörkna och dom tände en stor brasa och jag såg inte Ellen någonstans men jag såg killen hon pratade med förut. Jag vet att jag inte borde men jag gick ändå fram till honom och han tittade lite frågande på mig.

- Kan jag hjälpa dig med något? sa killen
- Nej, jag såg att du snackade med Ellen förut sa jag
- Jaha, jag förstår det är du som är Eric sa killen
- Hurså? sa jag lite surt

- Ellen berättade att ni dejtat. Så antog att det var du eftersom du började fråga mig saker om Ellen sa killen
- Vem är du själv? sa jag
- James, men antar att du inte kommit över henne ännu men hon har kommit över dig, eftersom hon verkar gilla mig igen sa James
- Du vet ingenting! sa jag argt 

- Vad håller ni på med? sa Ellen och såg på mig och James
- Han bara kom fram till mig och började fråga saker sa James
- Okej, det såg nästan ut som ni skulle börja slåss sa Ellen
- Kan jag få prata med dig ensam? sa jag 

- Okej, jag kommer snart sa Ellen och gav James en puss på kinden

Vi gick en bit ifrån festen och stannade sen vid en av bilarna. Ellen lutade sig mot en av dom och jag visste inte vad jag skulle säga. Vad fanns det att säga egentligen? Hon verkade ju ändå gilla den där James, det här var ett misstag. 

- Så, du ville prata om? sa Ellen
- Kan vi inte försöka igen? sa jag och tog Ellens hand
- Det går inte Eric, jag kan inte vara tillsammans med någon just nu sa Ellen
- Är det därför du flörtar med James? sa jag surt 

- Nej, jag tycker om honom, men jag vill vara ensam just nu. Jag önskar jag kunde vara med dig men du litade aldrig på det jag sa. Hur ska jag då kunna lita på dig den här gången? sa Ellen
- Om jag kunde så skulle jag spola tillbaka tiden och göra om allt. Men jag kan inte det, men den här gången kan jag göra det bättre, bara du ger mig en chans till sa jag
- Jag önskar verkligen att jag kunde tro på dig men jag kan inte det. Förlåt sa Ellen och smekte min kind och gick iväg
- Det kommer bli vi igen! Du vet det också! sa jag efter Ellen

Jag såg henne bara gå vidare och det värkte verkligen inom mig. Hur kan hon säga att hon inte vill vara tillsammans med någon när hon står och flörtar med James, hon kunde bara sagt att det var mig hon inte ville vara tillsammans med. Men jag ska inte ge mig. Jag ska få henne tillbaka, på ett eller annat sätt.....

1 månad senare - Ellen ska göra ett fotojobb för Solo - Ellens Perspektiv

Det hade gått en månad sen jag såg Eric på den där festen och vi hade inte setts sen den dagen. Jag och James hade dejtar varandra i en månad nu och jag tycker mycket om honom men jag kunde ändå sakna det jag hade med Eric. Fast idag skulle jag göra ett modespecial i tidningen Solo och när jag kom dit så blev jag sminkad och dom gav mig dom första kläderna att ha på mig. När jag var klar gick jag bort till fotografen. 

- Jätte snyggt. Kan Eric komma också? sa fotografen 
- Eric? sa jag och vände mig om
- Visste ni inte om det? sa fotografen
- Jag visste, men tydligen inte alla sa Eric 

- Jag fick inte dom uppgifterna. Men ska vi få det här gjort då sa jag
- Okej, då kör vi, försök och se lite kära ut sa fotografen 

Jag försökte verkligen med hela mitt hjärta att vara proffesionell men det gick nästan inte. Jag hade inte fått veta att jag skulle jobba med honom idag, hade jag vetat det hade jag inte tackat ja. Vi gjorde flera klädbyten och precis när vi skulle ta dom sista bilderna så fick fotografen fel på kameran och var tvungen att ordna det så vi fick vänta. 

- Så, jag såg att du dejtar sa Eric lite surt
- Ja, jag blev förälskad  i någon jag kan lita på sa jag 
- Han är bara tillsammans med dig för du är modell så han kan visa upp dig för sina polare sa Eric surt
- Som du gjorde då eller? sa jag spydigt

- Vad såg jag i dig egentligen? sa Eric argt
- Jag kan säga samma sak! Du är bara elak och taskig! sa jag
- Är jag? Du är inte mindre elak om du tror det! Jag kan inte förstå att jag älskar dig över huvudtaget sa Eric argt
- Vad sa du? sa jag och kände hur allting bara rasade inom mig
- Ja, Ellen. Det är sant, jag älskar dig.......

 Detta är kapitel 17 av We are beautiful. Jag hoppas ni ska tycka om det :) Förlåt att det tagit tid men har haft lite jobbigt med bloggen men allting är bättre nu. Men kapitel 18 kommer tidigast idag(tisdag) annars kommer det på onsdag och då får ni bla. Veta om Ellen och Eric blir tillsammans igen? Vad händer då med James? Varför träffar Ellen både Eric och James? Är hon tillsammans med både eller ingen? Det och mycket mycket mycket mer kommer ni få veta i kapitel 18 som kommer tidigast idag(tisdag) annars onsdag :)
Förlåt för kort kapitel också :( 

Jag vet att jag säger det här i varje kapitel men jag menar varje ord !! Utan er finns inte bloggen! Ni ger mig så mycket stöd och fina ord! På riktigt: Tuuuuusen TUUUSEN tusen tuuuuusen miljoners miljarders tack för alla era fina kommentarer och för allt ert stöd ni ger mig! Jag skulle inte klara att skriva bloggen om det inte vore för er! Ni är helt fantastiska och jag är så otroligt glad för allt fint ni skriver till mig på bloggen, instagram, Twitter och Kik. Att ni försöker få Eric att läsa bloggen gör mig tårögd! NI BETYDER ALLT FÖR MIG OCH BLOGGEN! Ni är dom fantastiska här!! Tack för att ni gör bloggen levande!!!
 
UTAN ER SKULLE INTE BLOGGEN FINNAS! GLÖM ALDRIG DET!!!
 
LOVE U ALL SO MUCH!!! ÄLSKAR ER ALLA SÅÅÅ MYCKET!!!! <33333<33333<33333

Kommentarer
Nadja säger:

Bra!

2014-09-16 | 06:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback