We are Beautiful - Kapitel 22

Jag la honom på marken och gjorde hjärt-lugn räddning på honom och då hostade han upp vatten som han fått i sig och tittade på mig. Jag fick en chock när jag såg vem det var. 
 
- Ellen. Is that really you? sa killen
- OMG, Louis?..........

    
 
1 år tidigare - En tillbakablick

För ett år sen var mitt liv helt annorlunda. Jag hade fått ett modellkontrakt i England och jag bodde i London. Allting var så fantastiskt och jag fick tid att glömma allt med Aron, men ett av mina modelljobb var ett jobb för One Direction. Jag och killarna kom varandra väldigt nära varandra och min bästa vän blev Louis. Men något annat som hände var att jag blev tillsammans med Harry, allting blev så komplicerat och det tog slut. Men vi är vänner fortfarande men ända sen jag flyttade tillbaka till Sverige så förändrades allting. Kontakten mellan mig och killarna försvann. Och jag hade inte hört något från dom fram tills nu....
 
Tillbaka i nutid - Ellens Perspektiv
 
- Ellen. Is that really you? sa Louis
- Louis? OMG! I cant believe its you sa jag och kramade om honom
- Same here! I missed you, but what are you doing here? sa Louis
- Well, i work here for a while. You know, the Model work can be hard sometimes sa jag och skrattade
 
- Right, but This is great! I can see that you are working right now so Maybe we can meet up later sa Louis
- Sure, why not? I cant see anything else that im doing. Are the other Boys here? sa jag
- Yes they are. But we will see you later on. Bye love sa Louis och gick iväg 
 
Jag hade räddat Louis, det kändes ganska overkligt faktiskt.Men också att jag träffat honom igen, det trodde jag aldrig men hur ska jag kunna berätta för Eric att dom är här och att jag känner dom. Men det jobbigaste av allt var att förklara mitt förra förhållande med Harry.....
 
Senare på kvällen - Erics Perspektiv
 
Ellen hade inte kommit tillbaka till hotellet efter att hennes arbetspass slutat. Jag förstod ingenting, hon kan ju vara med Zac men hon lovade ju att komma tillbaka så fort hon var klar. Den här resan börjar kännas som ett misstag, jag har ju aldrig chansen att få träffa henne. Jag gick ut från rummet och gick ner till poolområdet för att leta efter Ellen och då såg jag henne. Dom satt i soffgruppen ute vid poolen, hon och fem andra killar. Det högg i mitt bröst. Jag gick ändå fram och fick då se vilka det var. 
 
- Eric, oh im so sorry that i didnt come to the room sa Ellen
- Det är okej, jag blev lite orolig bara. Ska vi gå? sa jag
- Ellen, is there something you havent told us? sa Zayn och såg på Ellen
- Oh, This is my boyfriend Eric sa Ellen och tog min hand
 
- Yeah, i remember you from Eurovision, the Popular Guy sa Niall
- Thats me, Ellen, jag vill inte vara otrevlig men jag ville helst umgås med dig sa jag
- Jag förstår det, och jag vill också umgås med dig, men det var så länge sen vi sågs bara sa Ellen
- Hey, if you wanna go thats ok, but are you working tomorrow? sa Louis
 
- No, im free sa Ellen och log stort
- Awsome, because we are going out on This boat tomorrow, do you wanna come? And you also Eric was it? sa Louis
- Of course, we are there. Thank you so much. See you tomorrow sa Ellen och reste sig för att sen gå iväg med mig
 
Jag kände hur den där stora klumpen i magen växte sig större och större. Jag vill inte vara svartsjuk men jag tycker bara att hon borde vilja umgås med mig också och inte bara jobba och umgås med andra. Jag sa ingenting på hela vägen tillbaka och jag sa ingenting heller innan vi kröp ner i sängen tillsammans. 
 
- Är det något? Du verkar så konstig sa Ellen och såg på mig
- Nej, det är ingenting, jag lovar sa jag och log
- Okej, om du säger det sa Ellen och la sig nära mig
 
Jag la mina armar runt henne och släckte sen lampan. Hon verkade somna ganska fort men inte jag. Jag var fortfarande irriterad och jag ville egentligen inte vara det mot Ellen men det gick helt enkelt inte att sluta vara det. Men efter en stund somnade jag också. 
 
Nästa morgon - Ellens Perspektiv

Jag vaknade före Eric och gick upp för att göra mig i ordning. Eric hade varit så konstig, nästan sur. Det kan väl inte vara för att jag varit med Louis och dom andra igår? Jag hade totalt glömt bort att jag skulle träffa Eric direkt efter mitt pass. Men nu ska vi umgås, allihopa. Jag bytte om till min engelska flaggan mönstrade bikini och ett par vita jeans shorts och en vit spets top över. Jag satte upp håret i en lite slarvig tofts och gick sen ut till Eric som fortfarande låg i sängen och sov. Jag satte mig på sängkanten och smekte försiktigt Erics kind. Han rörde sig lite och öppnade sakta ögonen och log mot mig. Han försökte sen dra ner mig i sängen men jag drog mig ur hans grepp och han tittade oförstående på mig.
 
- Är det något? Du verkar redan vara på väg ut sa Eric förvånat
- Ja, killarna väntar på oss, vi ska ju ut med båten sa jag och log
- Jaha, jag har ingen lust att göra det idag. Kan inte du och jag bara göra något idag? sa Eric och log
- Men jag har lovat killarna. Det vore taskigt om vi inte kom sa jag 
 
- Gå ensam då, dom blir nog mer glada om bara du kommer ändå sa Eric surt
- Va? Vad säger du för någonting? sa jag förvånat
- Vadå? Det är ju sant! Du satt hellre och pratade med dom än med mig igår! Hur tror du det kändes? sa Eric surt
- Jag har inte sett dom på nästan 1 år, är det så konstigt att jag vill kunna träffa dom då? sa jag lite irriterat
 
- Nej, men gå då jag ska inte hindra dig sa Eric surt 
- Ibland kan du vara så otroligt barnslig sa jag
- Detsamma, vad väntar du på? Ska du inte gå? sa Eric irriterat
- Inte utan dig, kom nu sa jag
 
- Nej, jag vill inte sa jag ju! Hälsa från mig om dom nu kommer ihåg att jag är med dig eller inte sa Eric
- Du är hopplös. Jag kommer tillbaka sen sa jag och gick ut genom dörren

Jag tog min väska och gick ut genom dörren. Jag orkade inte med Eric när han blir så sur, och på vadå? Att jag vill träffa vänner som jag inte sett på väldigt länge. Det gjorde mig väldigt irriterad faktiskt. Jag mötte sen upp killarna och gav dom alla varsin kram innan vi åkte ut med båten. 

- So, Were is your new boyfriend? sa Harry och satte sig bredvid mig
- Not here anyway. He didnt Wanna come sa jag
- Because of you and me? sa Harry nyfiket
- There is No you and me, it was before but not now. And Eric does not know anything about it sa jag 

- You dont think that he has the right to know sa Harry
- No, not right now anyway sa jag och såg ut mot vattnet

Samtidigt på hotellet - Erics Perspektiv

Jag vet att jag varit orättvis mot Ellen men jag kunde inte kontrollera mina känslor. Det var som att det bara var andra som hon ville umgås med hela tiden, aldrig mig. Det började kännas som jag inte kände på riktigt. Hon hade inte sagt någonting om hur hon känner 1D killarna och hon bara körde på hela tiden, vi kanske inte passar ihop så bra som jag hade hoppats på. 

Lite senare.... 

Jag hade tagit på mig ett par mörka jeans shorts och en ljus blå jeans skjorta med ett vitt linne under. Jag stod på balkongen och såg ut över poolområdet och försökte se mot havet också. Jag ångrade det jag sa till Ellen, så otroligt mycket, men jag ville vara med henne, jag behöver inte bara umgås med hennes vänner. Jag blir så arg på mina egna tankar när jag tänker så om hela grejen med Ellen. Jag gick sen in och tog på mig skorna innan jag gick ner och ut från hotellet. Jag gick mot hamnen för att se om dom kommit tillbaka ännu. 

Och när jag såg dom komma av båten så ville jag skynda på stegen men jag stannade när jag såg Ellen och Harry. Hon gav honom en kram och han gav henne en puss på kinden. Mitt hjärta gick i tusen bitar, jag ville bara springa därifrån men Ellen hade sett mig och gick fram mot mig.

- Hej, du kom sa Ellen och gav mig en kram
- Ja, jag ville be om ursäkt för det jag sa i morse men sa jag
- Ok, men vadå? sa Ellen förvånat
- Du verkar ju haft roligt iallafall sa jag lite surt

- Ja, vi hade det jätte roligt. Det var synd att du inte följde med. Men vi kanske kan ta en mysig kväll på rummet, bara du och jag? sa Ellen och la sina armar runt min nacke
- Nej, jag måste åka hem tidigare, Tomas ringde och ja, tyvärr sa jag och försökte att inte visa hur ledsen jag egentligen var
- Va? Men varför....han har inte ringt eller hur? Snälla Eric, vad är det som är fel? sa Ellen och såg ledsamt på mig
- Jag såg dig och Harry, ni verkar ju vara väldigt nära varandra sa jag spydigt

- För jag gav honom en kram? Det är inget annat än vänskap mellan honom och mig sa Ellen
- Jag ser bara vad jag ser, och det finns något mer mellan er sa jag
- Ok, vi hade ett förhållande förut, nöjd? sa Ellen surt
- Ni hade....du ska veta en sak, det är som jag inte känner dig längre sa jag och tog bort hennes händer

- Du kan inte mena allvar, jag ville säga det men jag såg hur svartsjuk du är sa Ellen ledsamt
- Det spelar ingen roll, jag åker tillbaka till Sverige så kan du umgås mer med din ex-pojkvän sa jag besviket
- Du kan inte mena allvar, det är dig jag älskar sa Ellen och tårarna började rinna ner för hennes kinder 
- Jag är ledsen, men jag orkar inte med det här mer..jag älskar dig men jag kan inte...förlåt........

 Detta är kapitel 22 av We are Beautiful. Jag hoppas ni ska tycka om det. Förlåt att det tagit så lång tid att få upp men det kommer ett special kapitel också, det borde vara uppe på fredag. Men jag har haft det lite tufft hemma så tyvärr har det gått ut över bloggen men ska skärpa mig. Kapitel 23 kommer tidigast på torsdag och då kommer ni bla. Få veta vad som händer mellan Ellen och Eric? Vad är det för något som får Ellen så chockad? Kommer dom någonsin bli tillsammans igen? Eller är allting förstört nu? Det och mycket mycket mycket mer kommer ni få veta i kapitel 23 som kommer tidigast torsdag. Och special kapitlet kommer snart också 😊 Tack för att ni fortsätter läsa bloggen ändå! 😘

TUUUSEN tusen tusen tuuuuusen miljoners miljarders triljarders tack för allt ett fantastiska stöd och fina vackra och underbara kommentarer! Jag är så otroligt glad och tacksam att jag har alla er och det är ni som gör det möjligt för mig att ha bloggen! Utan er skulle den aldrig finnas!! Tack! Ni är dom bästa som finns!!!
 
Love you all! Älskar er alla av hela mitt hjärta!! Elsker Er!!!! 💕💕💕❤️❤️❤️

Kommentarer
Asil säger:

Alltså wow! Dina noveller är så bra.liks bra som alla gångerna. Love it ♥♥♥♥♥

2014-10-29 | 03:16:08
Josefin säger:

Så helt underbar!!!!!<3
Du är min idol med skrivande!!!<3

2014-11-02 | 16:53:25
Bloggadress: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback