We are Beautiful - Kapitel 21

- Det knackar på dörren, det är nog min chef, jag får skylla på dig om jag får trubbel sa jag och skrattade och reste mig från sängen
- Haha, varför då? Jag pratar ju bara med världens finaste flickvän sa Eric
- Det kanske är just det som är....problemet sa jag när jag öppnade dörren
- Överraskning...........

    
 
Lite tidigare - Erics Perspektiv
 
Jag hade fått ledigt i en vecka så vad passar då bättre än att åka till Ellen. Hon har ingen aning om att jag kommer så jag hoppas hon ska bli lika glad att se mig som jag kommer bli att se henne. Jag hade fått hennes rumsnummer efter mycket övertalning i receptionen och nu var jag på väg till hennes rum. Vi pratade i telefon hela tiden och det var faktiskt väldigt fint och hon hade ingen aning om att jag snart var utanför hennes dörr. Jag knackade på dörren och log för mig själv.
 
- Det kanske är just det som är...problemet sa Ellen och såg på mig
- Överraskning sa jag och la ner mobilen i fickan
- Men....men hur? sa Ellen och tittade fortfarande chockat på mig
- Fick ledigt i en vecka så vad passade då bättre än att åka hit? sa jag
 
- Awh! Du är världens bästa! Sa Ellen och kastade sig över mig och jag kramade om henne hårt
- Jag antar att du är glad att se mig sa jag och skrattade
- Ja, det är klart jag är. Har saknat dig jätte mycket ju. Och bara för det måste jag gå och jobba sa Ellen ledsamt
- Men vi kan ju ses ikväll? sa jag
 
- Klart vi ska. Men finns vid poolen om det är något sa Ellen och log
- Jo, ville bara säga att du är väldigt snygg i dom där kläderna sa jag och log flörtigt
- Tack, för väl ha dom på vår dejt ikväll med isåfall sa Ellen och gav mig en kyss innan hon gick

Jag ställde sen in min väska i sovrummsdelen av rummet och packade upp lite innan jag bytte om till mina badbyxor och tog sen på mig ett svart linne och jag gick ut på balkongen såg Ellen stå vid sin badvakts stol och det kom fram en kille till henne och jag kände hur det sved till i hjärtat. Jag vet att jag inte borde bli svartsjuk för en sån sak men det blev jag iallafall. Men jag försökte tänka bort tanken. För Ellen skulle väl inte...Nej...eller?
 
Samtidigt nere vid poolen - Ellens Perspektiv
 
Jag gick upp till livräddarstolen för att byta av Zacks pass och han log lite försiktig mot mig. Zack var jätte snäll och han var en bra vän här nere. 
 
- So you are here to Let me go sa Zack
- No, i was just thinking that you might wanna take my shift to sa jag och skrattade
- Oh, really. Maybe i could through you in to the pool sa Zack och skrattade
- Ok, i was just kidding. But i will see you later sa jag och satte mig ner på stolen
 
Zack gav mig en kram innan han gick iväg. Jag satte mig och tittade på alla i poolen och jag såg sen Eric komma ut från hotellet och jag log mot honom och vinkade. Han vinkade mot mig och han såg nästan lite nere ut. Jag förstod inte riktigt varför. Och det jobbiga var att jag inte kunde fråga heller eftersom jag måste vara här. 
 
- Hej snygging. Man kanske inte får störa såhär? sa Eric och kom fram till mig
- Hihi, det vet jag inte. Har inte kollat regelboken ännu. Förlåt att jag inte kunde vara tillsammans med dig nu sa jag
- Det är okej, vi ses ikväll eller hur? sa Eric och log
- Självklart sa jag och log
 
- Excause me, but why arent you working? sa en man i 40-årsåldern
- Im working all the time. sa jag och såg på chefen
- Do you want something from her? sa chefen och såg på Eric
- No, i was just talking to my girlfriend sa Eric förvånat
 
- Talking is something you have to do after work, ok? sa chefen
- Yes, i understand sa jag och såg på Eric
- Good, now, come here sa chefen och tog med Eric bort från mig
 
Jag ryckte på axlarna till Eric för jag visste inte varför chefen var så otrevlig. Men han kunde vara ganska sur ibland och jag fick fortsätta att jobba medan Eric låg på en solstol lite längre bort och jag fick verkligen anstränga mig för att inte titta åt hans håll. Men jag var väldigt glad att han var här.....
 
Lite senare på kvällen - Ellen väntar på Eric - Erics Perspektiv
 
Ellens chef var ju allt annat än trevlig. Han hade bara kört iväg mig därifrån och det störde mig faktiskt ganska mycket. Men huvudsaken var att inget hände med Ellen. Jag skulle möta henne nu vid poolen och jag hade blivit lite sen men nu var jag på väg. Jag kom ut springandes och sprang mot poolen och hoppade i. 
 
- Livvakten! ropade jag medan jag hoppade i
- Haha, du är inte klok, men vi får inte vara i poolen, det är hotellets regler sa Ellen och skrattade
- Men om något skulle hända så måste du komma i sa jag och log
- Kanske det, men inget kommer ju hända sa Ellen och skrattade
 
- Nej, men kramp! Kramp! Hjälp ropade jag och plaskade runt
- Jag kommer sa Ellen och hoppade i poolen
- Hihi, jag sa ju att något kunde hända sa jag och log 
- Haha, du är inte klok. Kom sa Ellen och vi simmade runt i poolen
 
Jag la mina händer under hennes rygg och drog henne runt i poolen och hon skrattade jätte mycket och vi hade det jätte roligt tillsammans. Så roligt och mysigt att vi inte hörde att någon kom.
 
- Ellen, what are you doing? sa en kille
- Im sorry, but he got cramp and i needed to help him sa Ellen
- Ok, but come up from there. You know what happens if he founds you here sa killen
- I will, kom Eric sa Ellen och gick upp från poolen
 
Jag förstod ingenting. Vem var killen egentligen? Jag gick med Ellen iallafall och vi gick upp till hennes rum och vi bytte om innan vi la oss i henne säng. Hon låg lutad mot mitt bröst och jag lekte med henne hår. Men jag kunde fortfarande inte få ur den där killen från mitt huvud. Jag hade ju sett honom med Ellen tidigare.

- Vad tänker du på? sa Ellen och såg på mig
- Ingenting, så, vem var killen? sa jag och såg frågande på Ellen
- Zack? Han jobbar här, han är också badvakt. Vänta, du trodde väl inte att vi hade något ihop? sa Ellen och såg med road blick på mig
- Nej, verkligen inte. Varför skulle jag tro det? sa jag och kände mig lite påkommen

- Okej, men förlåt att dejten tog slut så fort sa Ellen
- Det gör ingenting. Jag vill ju inte att du ska få sparken direkt sa jag
- Jag älskar dig så otroligt mycket vet du det? sa Ellen och log
- Inte lika mycket som jag älskar dig sa jag och gav henne en kyss

Hon la sig till rätta i sängen innan hon sa god natt och jag släckte lampan. Jag kröp närmare henne och la min arm runt hennes midja och eftersom den här dejten inte blev som vi tänkt får jag försöka göra något nytt imorgon. Jag kom på en ide och det ska funka. Hoppas jag tänkte jag innan jag också somnade. 

Nästa dag - Ellens Perspektiv

Jag hade lite ledigt innan jag skulle gå på mitt pass. Men jag hade inte sett till Eric på hela förmiddagen. Det var nästan som han undvek mig. Jag hoppas det inte handlar om dejten och att vi blev tillsagda. Men min chef visste ingenting om det iallafall och det var väldigt mycket tur för visste han skulle jag få sparken. 

- Ellen! Wait! ropade Zack och kom fram till mig
- Hi, you look existed sa jag och skrattade
- I am, come with me, i have a Suprise for you sa Zack
- What? Are you taking my shift? sa jag och skrattade

- Haha, No but i think you will like This Suprise better sa Zack
- What have you Done now? sa jag när vi kom fram till en gräsplätt
- Överraskning Sa Eric och stod med en picknick
- Your Welcome sa Zack och gick sen iväg

- Men...är det detta du gjort hela förmiddagen? sa jag och gick fram
- Ja, med hjälp av Zack. Jag hoppas den här dejten ska bli bättre sa Eric och gav mig en kyss
- Det kommer den bli jag lovar sa jag och satte mig ner

Eric hade verkligen gjort det jätte fint och vi hade det jätte mysigt. Vi gav varandra vindruvor, godis, och skålade i champange. Det kändes som jag var i paradiset med honom. Jag önskade vi alltid kunde ha det såhär. 

- ELLEN! Why are you not at the lifeguard booth?! skrek chefen
- Im sorry. I lost track of time sa jag
- Well, what are you waiting for!? sa chefen argt och jag reste mig upp
- Förlåt, jag måste gå. Vi ses sen sa jag och gav Eric en sista kyss

Jag kände mig som världens svikare mot Eric som hela tiden var tvungen att gå. Jag skyndade mig att byta om och sen satte jag mig i stolen och tittade ut över poolen. Jag såg någon som hoppade i poolen och det kändes som det fanns något bekant med honom men när jag sen såg hur han viftade med armarna så förstod jag att något var fel så jag hoppade ner från stolen och snabbt i poolen och hjälpte honom upp.

Jag la honom på marken och gjorde hjärt-lugn räddning på honom och då hostade han upp vatten som han fått i sig och tittade på mig. Jag fick en chock när jag såg vem det var. 

- Ellen. Is that really you? sa killen
- OMG, Louis?..........

 Detta är kapitel 21 av We are Beautiful. Förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt att det tagit tid att få upp det men ni som följer mig på instagram vet varför och vill helst inte skriva ut det här men ska skärpa mig helt klart 😊 Kapitel 22 kommer senast på söndag och då kommer ni bla. Få veta vad som händer nu? hur känner Ellen och Louis varandra? Varför blir Eric svartsjuk och åker hem tidigare än vad som först var tänkt? Vad är det för besked som Ellen måste berätta för Eric? Det och mycket mycket mycket mycket mer kommer ni få veta i kapitel 22 som kommer senast på söndag ❤️

TUUUSEN tusen tusen tuuuuusen miljoners miljarders triljarders tack för allt ett fantastiska stöd och fina vackra och underbara kommentarer! Jag är så otroligt glad och tacksam att jag har alla er och det är ni som gör det möjligt för mig att ha bloggen! Utan er skulle den aldrig finnas!! Tack! Ni är dom bästa som finns!!!
 
Love you all! Älskar er alla av hela mitt hjärta!! Elsker Er!!!! 💕💕💕❤️❤️❤️

Kommentarer
Nadja säger:

Bra :)

2014-10-10 | 06:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback