Coming Home - Kapitel 27

- Varför är du inte med dom andra? sa jag och såg på Alice
- Jag behövde tänka lite sa Alice och tittade fortfarande på Lovisa och Johnny
- Okej, jag ska lämna dig ifred sa jag och skulle precis gå
- Du har också märkt det va? sa Alice och såg på mig
- Märkt vadå? Vad snackar du om? sa jag förvånat
- Att Johnny är kär i din flickvän.......

    
  
 
Erics Perspektiv
 
- Att Johnny är kär i din flickvän sa Alice med sorgsen blick 
- Du kan inte mena allvar, och oavsett om han är det så behöver inte Lovisa vara intresserad eller jag menar det är hon inte sa jag och kände hur det knöt sig i magen
- Isåfall är det dags att du öppnar ögonen och ser hur det verkligen är sa Alice och gick därifrån
 
Jag stod kvar och tittade ut mot Johnny och Lovisa. Det kan inte stämma det som Alice sagt. Jag hade självklart märkt att Johnny varit nära Lovisa och sånt där men att han skulle vara kär i henne. Nej, det kan inte vara så. Speciellt inte när han är tillsammans med Alice. Nej, det är inte så helt enkelt. Det kan det inte vara. 
 
Lite senare - Lovisa letar upp Eric - Lovisas Perspektiv
 
Jag hade precis kommit tillbaka från kanotturen med Johnny och jag gick runt för att leta efter Eric. Vi skulle åka hem snart och jag längtade efter att få komma hem och bara vara tillsammans med Eric. Jag såg honom stå vid tältet och jag skyndade mig dit och gav honom en puss på kinden och han såg lite nere ut. 
 
- Har det hänt någonting? sa jag oroligt
- Nej, självklart inte. Hur gick kanotturen? sa Eric och packade ner tältet
- Bra, men hade varit mysigare med dig sa jag och la mina händer runt Erics midja
- Jag har inte tid just nu tyvärr sa Eric och knuffade undan mig
 
- Vad är det för fel? Har jag gjort någonting? sa jag och förstod ingenting
- Nej, jag måste packa ner allting bara. Det är ingenting sa Eric och jag vände mig om och gick till mitt tält
 
Johnny stod och packade ner tältet och jag la ner mina sista saker i min väska och jag tittade med ledsen blick på Eric. Jag förstod inte vad jag hade gjort honom. Han kan väl inte vara svartsjuk för att jag var tvungen att paddla kanoten med Johnny? Nej, det kan han inte vara. 
 
- Har ni bråkat? sa Johnny och såg på mig
- Nej, eller han var så kall mot mig och jag förstår inte vad jag gjort sa jag 
- Konstigt, Alice är likadan mot mig sa Johnny
- Du tror inte? sa jag och försökte svälja klumpen jag hade i halsen
 
- Nej, nej, självklart inte. Gå till Eric och ta reda på vad som är fel sa Johnny och log
- Okej, jag ska försöka iallafall sa jag och gick mot Eric 
- Om jag har gjort någonting vill jag veta det sa jag bestämt
- Va? Nej, du har inte gjort någonting. Det var något som någon sa bara sa Eric och drog mig tätt intill honom
 
- Vad var det? sa jag och la mina händer runt Erics nacke
- Ingenting, det var inget viktigt iallafall, men vad säger du om att åka med mig hem? sa Eric och smekte min kind med sin kind
- Mer än gärna, jag vill inget hellre än att göra det sa jag och log
- Bra, jag älskar dig Lovisa sa Eric och gav mig en kyss
- Och jag älskar dig sa jag och gav Eric en passionerad kyss
 
Läraren ropade sen in alla och dom gick på bussen men jag förklarade att jag åkte med Eric istället. Det kändes väldigt skönt att vi äntligen skulle få åka hem och allting blev som vanligt igen. Eric gav mig en kyss innan han startade bilen och körde hemåt. 

Senare - Eric och Lovisa kommer hem till Eric - Erics Perspektiv

Vi hade precis kommit innanför dörren och vi slängde väskorna i hallen och gick direkt in till vardagsrummet. Jag drog Lovisa tätt intill mig och vi log mot varandra innan vi började kyssa varandra passionerat. Det spred sig en värme i hela kroppen och det var helt underbart. Jag la ner henne på soffan och jag la mig över henne och hon la sina händer i mitt hår och jag log medan jag kysste henne. 

Jag tog av mig min tröja och jag slängde iväg den på golvet och tog sen av hennes tröja och vi reste oss sen från soffan och gick in till sovrummet. Lovisa satte sig gränsle över mig och jag kysste hennes hals och hon la sina händer mot bröst och jag rös till. Vi rullade sen runt och jag la mina händer mot hennes mage och höfter medan hon la sina händer mot min rygg och vi hjälptes sen åt att ta av varandra dom sista kläderna för att sen ha sex. Det var fantastiskt. 

40 minuter senare - Lovisas Perspektiv

Vi hade tagit på oss våra underkläder och jag hade fått låna ett av Erics linnen och vi låg bara och myste i sängen. Eric lekte med mitt här och jag smekte hans bröst.

- Det här kanske inte är rätt tillfälle att säga det här sa Eric
- Ska du göra slut? sa jag och skrattade
- Haha, hur visste du det? Nej, självklart inte. Men jag vill fråga dig något sa Eric och skrattade
- Okej, vadå? sa jag och såg nervöst på Eric

- När du fyllt 18 och gått ut skolan, vill du flytta in här med mig? sa Eric och log stort
- Menar du allvar? sa jag chockat
- Ja, men du får säga nej sa Eric och jag såg att han blev ledsen
- Ja, jag vill bo tillsammans med dig förstår du väl sa jag och log

- Menar du det? sa Eric och log stort
- Ja, det gör jag verkligen! Jag flyttar gärna hit sen sa jag och gav honom en kyss
- Åh jag älskar dig så mycket sa Eric och gav mig en kyss
- Och jag älskar dig ännu mer sa jag och gav honom en kyss

Det kändes som jag inte kunde vara lyckligare. Jag skulle bo tillsammans med Eric. Med mannen jag älskar så otroligt mycket. Jag kan inte förstå det. Efter sommaren kommer jag bo här. Jag kramade om Eric och han gav mig en puss på pannan. Det är såhär mitt liv ska vara från och med nu. 

Några dagar senare - Lovisas Perspektiv

Jag gick till mitt skåp för att hämta kemiböckerna när det återigen ramlade ut ett brev. Jag tog upp det från golvet och det var ett kärleksbrev igen. Jag la det i högen jag hade i mitt skåp. Jag hade fått ett par stycken varje dag nu och jag förstod inte från vem dom kom. Det var från en hemlig beundrare. Först trodde jag att dom var från Eric men när jag frågade sa han nej så nu vet jag inte vem det kan vara. 

- Kommer du? sa Alice och kom fram till mig
- Ja, jag ska bara fråga Johnny en sak sa jag och stängde skåpdörren
- Okej, fått fler brev ser jag sa Alice och tittade på mig
- Ja, men det är säkert bara någon som driver med mig. Jag kommer snart sa jag och skyndade mig till Johnnys skåp

- Tjena Lovisa! Läget? sa Johnny och log
- Bra, men jag tänkte fråga dig en sak, du känner ju dom flesta här på skolan. Vet du om någon skickar brev till mig? sa jag
- Brev? Nej, ingenaning. Det kanske är någon som skojar sa Johnny
- Ja, det är precis det jag tror också. Men måste till lektionen. Ses sen sa jag och gick in i någon när jag vände mig om

- Förlåt, jag såg dig inte sa jag
- Det är okej, här förresten sa Kevin ( en av killarna i den andra klassen) och gav mig ett kuvert
- Vad ska jag med detta? sa jag förvånat
- Fest hos mig imorgon. Du kan ta med dig din pojkvän om du vill sa Kevin och log

- Kanske det sa jag och log tillbaka
- Kom du med, ta gärna med Alice sa Kevin och knuffade till Johnny
- Jag hatar den där killen sa Johnny irriterat 
- Kom igen nu. Lektionen börjar sa jag och drog med mig Johnny 

Kevin och Johnny var inte vänner. Johnny tålde inte Kevin och jag vet inte om det var ömsesidigt men jag tänker iallafall gå på festen och jag ska ta med mig Eric. Och jag hoppas faktiskt att Johnny kommer. Jag vet inte varför men jag får en varm känsla i magen när jag är med honom. Jag kan väl inte....nej skärpning nu Lovisa....men tänk om?

Nästa dag på festen - Erics Perspektiv

Lovisa hade gått med Johnny och jag stod själv med Alice och Mackan.  Det kändes inte så jätte roligt att dom var tillsammans hela tiden. Jag tror Alice kände samma sak för hon gick därifrån och gick fram till Kevin. Killen som hade festen. 

- Jag ska bara gå och leta efter Lovisa sa jag och gick därifrån
- Okej sa Mackan och jag gick runt för att hitta Lovisa

När jag såg henne och Johnny så sved det i både magen och hjärtat. Han höll i något och Lovisa försökte ta det. Dom skrattade och det kändes nästan som dom var tillsammans. Det gjorde ont. Jag såg Alice komma gående och såg dom och hon gav mig en kall blick och gick tillbaka till dom andra. Lovisa såg mig och kom fram till mig och gav mig en kyss.

- Nu är jag bara din sa Lovisa och log
- Bra, för jag har saknat dig, kom så dansar vi sa jag och tog hennes hand 

Vi dansade och hade det hur mysigt som helst. Jag glömde nästan bort att vi var på festen. Det blev som att vi var i våran bubbla men den sprack när Johnny kom fram till oss.

- Har ni sett Alice? sa Johnny ledsamt
- Sist jag såg henne var hon med Kevin sa jag och såg på Lovisa
- Okej tack sa Johnny och gick därifrån 
- Vad var det där om? sa Lovisa och såg på mig

- Ingenaning, kom sa jag och vi gick ut till hallen för att gå till köket när vi såg Alice och Kevin kyssas mitt framför Johnny
- Jag...jag är ledsen sa Alice och skyndade sig ut från lägenheten

Kevin log mot Johnny och sen drog han också. Vi hjälptes alla åt att få hem folk och det var bara jag, Lovisa, Johnny och Mackan kvar när alla gått hem. Jag satt bredvid Lovisa i soffan och det var som att ingen visste vad vi skulle säga.

- Är du okej? sa Lovisa till Johnny och såg sen på mig
- Ja, jag behöver bara lite luft sa Johnny och gick ut på balkongen
- Vi kanske ska dra hem sa jag och såg på Lovisa 
- Ja, jag ska bara hämta min jacka sa Lovisa och reste sig från soffan

Oavsett vad jag kände att Johnny var så mycket med Lovisa och vad Alice sagt till mig om hans känslor för henne så tyckte jag synd om honom. Ingen skulle behöva stå ut med sånt här. 

Ring ring ring (dörrklockan) - Lovisas Perspektiv

Jag stod och tog på mig jackan och skorna när det ringde på dörren och jag öppnade och Alice stod i dörröppningen. Jag ville inte prata med henne men det kändes som jag var tvungen. 

- Är Johnny här? Jag måste få prata med honom sa Alice
- Han vill nog inte det. sa jag 
- Du vet, jag är ingen elak person. Men jag visste att det skulle bli såhär. sa Alice och jag såg hur tårarna rann ner för hennes kinder
- Vad menar du? sa jag och gick ut från lägenheten

- Sättet han ser på dig, hur han är tillsammans med dig. Det är bara en tidsfråga innan det blir ni sa Alice ledsamt
- Va? Du måste skämta. Jag älskar Eric och Johnny är en av mina vänner sa jag chockat 
- Du kanske inte vet om det ännu men du har känslor för Johnny.......

Detta är kapitel 27 av Coming Home. Förlåt om det blev lite tråkigt. Sen vill jag be om förlåtelse för att det kom så sent. Men jag hade så mycket läxor i tisdags att jag inte hann skriva klart det och igår(onsdag) var jag på bio. Men kapitel 28 kommer ikväll(torsdag) det ska jag göra allting för att få upp det till. Och då kommer ni bla. Få veta vad Lovisa svarar? Vad gör Eric på jobbet och vem kommer dit? Vad visar Johnny för sida för Lovisa? Hur blir studenten för Lovisa? Flyttar Eric och Lovisa ihop? Det och mycket mycket mycket mer kommer ni få veta i kapitel 28 som kommer idag(torsdag). Och såklart massor massor MASSOR av kärlek :)

Tuuuuusen TUUUSEN tusen tuuuuusen miljoners miljarders tack för alla era fina kommentarer och för allt ert stöd ni ger mig! Jag skulle inte klara att skriva bloggen om det inte vore för er! Ni är helt fantastiska och jag är så otroligt glad för allt fint ni skriver till mig på bloggen, instagram, Twitter och Kik. Att ni försöker få Eric att läsa bloggen gör mig tårögd! NI BETYDER ALLT FÖR MIG OCH BLOGGEN! Ni är dom fantastiska här!! Tack för att ni gör bloggen levande!!!
 
UTAN ER SKULLE INTE BLOGGEN FINNAS! GLÖM ALDRIG DET!!!
 
LOVE U ALL SO MUCH!!! ÄLSKAR ER ALLA SÅÅÅ MYCKET!!!! <33333<33333<33

Kommentarer
Nadja säger:

Super bra!!

2013-12-12 | 06:38:59
Josefin säger:

Så himla bra och spännande vad Lovisa svarar :)

2013-12-12 | 16:59:57
Bloggadress: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback